Delen:

Storytelling

Storytelling is, voor mij, het vertellen van je verhaal. En dat reikt veel verder dan 365 konijnenverhaaltjes voor het slapengaan en Harry Potter boeken. Storytelling is voor iedereen. Voor persoonlijke verhalen maar ook voor het verhaal achter uw bedrijf of organisatie. Met een verhaal maak je een persoonlijke connectie met je klant/patiënt/student of bezoeker. Verhalen verbinden. En daarom moeten ze verteld worden. Als je ergens middenin zit, is het soms lastig om je verhaal zelf op papier te zetten. Een buitenstaander kan je de juiste vragen stellen, waardoor jij je verhaal wel weet te vertellen.

En laat dat net het werk zijn dat ik zo leuk vind. Vragen stellen, het gesprek aangaan en jouw verhaal op papier zetten. Met dat verhaal kan je vervolgens veel meer dan alleen op je website zetten. Je kan er beeldend mee aan de slag gaan, je medewerkers mee motiveren en ervoor zorgen dat je organisatie echt persoonlijkheid krijgt.

Standaard missie en visie zijn uit de tijd

De tijd van een stijve missie en visie op de website (of nog erger, ergens in een mapje op je desktop) is echt voorbij. Wat heeft het nou voor zin om ooit zo’n visie en missie op te schrijven omdat dat ‘hoort’ en er vervolgens niks mee te doen. Je echte bestaansrecht zit in jouw verhaal. Dat is authentiek en niet geforceerd opgesteld. Storytelling is uitermate geschikt voor familiebedrijven, eenmanszaken en het mkb. Maar ook voor mensen die graag hun persoonlijke verhaal op papier willen zetten voor een publicatie en niet precies weten hoe.

Meer weten? Lees mijn eigen verhaal over BridgetJ of neem contact met mij op voor vragen of een afspraak.

A man tells his stories so many times, he becomes the stories.
They live on after him. And in that way, he becomes immortal.
- Will Bloom (Big Fish)